Titin/Ε

Η ανταρσία των αγγέλων

Μια παρωδία για τη φώτιση, με αφορμή το μυθιστόρημα του Anatole France, από την ομάδα ακροβατών και χορευτών «κι όμΩς κινείται»

ΘΕΑΤΡΟ ΡΟΕΣ

Ιάκχου 16, Γκάζι

Αυτό που έγινε, έπρεπε να γίνει απάντησε το Πνεύμα.

“Λοιπόν αγαπητέ μου η απώλεια του φύλακα αγγέλου σου, ίσως σε στερήσει από κάποια πνευματική βοήθεια, από ορισμένες ουράνιες χάρες, θα σου λείψει μια συμπαράσταση, ένα στήριγμα, μια παρηγοριά που θα σε καθοδηγούσαν και θα σε κρατούσαν σταθερά στο δρόμο της σωτηρίας.Τέλος στην πνευματική τάξη πραγμάτων θα είσαι δίχως δύναμη και δίχως χαρά. Αντίο. Όταν δεις την κυρία Ωμπέλ σε παρακαλώ να της υποβάλλεις τα σέβη μου.”

“….Απέφυγα τη συζήτηση με τους τρελούς, αποσύρθηκα σ’ αυτόν τον κήπο. Κράτησα για τους ανθρώπους την παλιά μου φιλία, λίγο θαυμασμό και πολύ οίκτο και περιμένω τη μακρινή εκείνη μέρα, όπου θα φτάσει  ο μέγας Διόνυσος. Θα πορευτώ πίσω απ το άρμα του, χαρούμενος, αλλά ποιος ξέρει αν σ’ αυτό το μελλοντικό θρίαμβο, θα υπάρχουν άνθρωποι; Ποιος ξέρει αν η εξαντλημένη τους φυλή δε θα ‘χει τότε συμπληρώσει τον κύκλο της; 

Ποιος ξέρει αν η Γη δε θα ‘χει κατακτηθεί από πλάσματα φτερωτά; 

Τότε οι καλοί δαίμονες θα συνεχίσουν το έργο τους, θα διδάξουν τις τέχνες και την ηδονή στη φυλή των πουλιών…..”

Χορογραφία Δημιουργία: κι όμΩς κινείται

Πρωτότυπη μουσική: Κλέων Αντωνίου και η ομάδα

Σχεδιασμός & κατασκευή σκηνικών: Σταύρος Μάνεσης

Κοστούμια: Φανή Μουζάκη και η ομάδα

Φωτισμοί – Μαρία Αθανασοπούλου

Βίντεο: Μαρία Αθανασοπούλου

Γραφιστικά: Μυρτώ Αλτάνη

Ερμηνεύουν: Νώντας Δαμόπουλος, Αντιγόνη Λινάρδου, Αλέξανδρος Νούσκας -Βαρελάς, Χριστίνα Σουγιουλτζή, Λία Χαμηλοθώρη, Πάνος Σολδάτος.

Μουσικός επί σκηνής: Κλέων Αντωνίου

Συντονισμός Εκτέλεση παραγωγής: Delta Pi

video trailer: https://www.youtube.com/watch?v=wDGjUN0MfQo

 

“9,25”

“9.25”
από την ομάδα χορού και ακροβασίας
«Κι όμΩς κινείται»
Από Δευτέρα 18 Οκτωβρίου
και κάθε Δευτέρα και Τρίτη για 8 παραστάσεις στο Θέατρο Ροές

Μετά την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ Αθηνών η παράσταση “9.25” από την ομάδα χορού και ακροβασίας «Κι όμΩς κινείται» ανεβαίνει στο θέατρο Ροές.
Μία αποκαλυπτική, μεταμορφωτική διαδρομή, μια αλληγορία για το πέρασμα του χρόνου.
Είναι το τρένο των “9.25”, με την έννοια της αναχώρησης του δρομολογίου.
Είναι αφιερωμένη σε εκείνες τις στιγμές που σταματάς, κοιτάς γύρω σου και αντιλαμβάνεσαι το χρόνο να τρέχει και να τα παρασύρει όλα. Τα πάντα. Αόρατη δύναμη, γκρεμίζει βεβαιότητες και σκηνοθετεί τα πιο τρελά σενάρια, χωρίς να σηκώνει αντιρρήσεις. Και φτάνει μια στιγμή που έχεις ανάγκη να υψώσεις το ανάστημά σου, να πεις: “εγώ τώρα, περίμενε, να πάμε με το ρυθμό μου, μη με τρέχεις, μη με σταματάς, μη με πηγαίνεις” .
9.25: Η στιγμή της αναχώρησης , η βία της αναχώρησης, η βία του “αφήνω πίσω”, η αναγκαιότητα του αφήνω πίσω, του πάω αλλού, η αναγκαιότητα της αναγέννησης, ενός νέου κύκλου ζωής.
Επειδή μάλλον υπάρχει αυτή η δύναμη και η δυνατότητα, της επανέναρξης, να μπορούμε να το ξαναπάρουμε τη ζωή απ’ την αρχή. Όπως λέει κι ο φιλόσοφος:
“Κάθε μέρα είμαστε μια μέρα φτωχότεροι και η αντίληψη της τόσο γοργά περαστικής ύπαρξής μας θα μας έκανε ίσως τρελούς, αν δεν αισθανόμασταν μυστικά, στα πιο μύχια του είναι μας, πως είμαστε κάτοχοι της αστείρευτης πηγής της αιωνιότητας, που μας επιτρέπει να ανανεώνουμε αδιάκοπα τη ζωή.”
Χορογραφία – Δημιουργία: Κι όμΩς κινείται
Πρωτότυπη μουσική: Κλέων Αντωνίου και η ομάδα
Σχεδιασμός σκηνικών και κατασκευή: Σταύρος Μάνεσης
Κοστούμια: Φανή Μουζάκη και η ομάδα
Φωτισμοί – Βίντεο: Μαρία Αθανασοπούλου
Βοηθός χορογράφων: Ιωάννα Παρασκευοπούλου
Ερμηνεύουν οι Νώντας Δαμόπουλος, Αντιγόνη Λινάρδου, Νίκος Μάνεσης και Χριστίνα Σουγιουλτζή

Συμμετέχουν Λουκάς Αβραμίδης, Μάρθα Αρναούτογλου, Μαρία Βλάχου, Μελίνα Γκαζά, Παρθένα Ελευθεριάδου, Μαριάννα Καλπακτσόγλου, Αναστάσιος Κορκός, Ναταλία Μπαρούς, Αγγελική-Ιωάννα Παππά, Αντιγόνη Σουλάκου, Πολυξένη Σταθούλη

Μουσικοί επί σκηνής: Κλέων Αντωνίου, Peter Jacques, Γιώργος Αμέντας
Συντονισμός – Εκτέλεση παραγωγής: Delta Pi
Προπώληση εισιτηρίων:
ΘΕΑΤΡΟ ΡΟΕΣ
Ιάκχου 16, Γκάζι, Αθήνα
2103474312

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Από 18 Οκτωβρίου 2021
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
12€ κανονικό
10€ μειωμένα
(*) μειωμένα: άνεργοι, φοιτητές, ΑμεΑ, παιδιά

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
TICKET SERVICES
https://www.ticketservices.gr/event/ki-omos-kineitai-925-theatro-roes/?lang=en
– εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου
– τηλεφωνικά: 2107234567
– online: www.ticketservices.gr

Οι τηλεφωνικές και οι online αγορές περιλαμβάνουν χρέωση υπηρεσίας +5% επί της τιμής του εισιτηρίου

E-TICKET
Αγοράζοντας τα εισιτήριά σας ηλεκτρονικά, μπορείτε να τα κατεβάσετε σε μορφή PDF και να τα εκτυπώσετε, ώστε να εισέλθετε στο χώρο της εκδήλωσης απευθείας με αυτά.

ΠΑΡΑΓΩΓΗ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΧΟΡΟΥ “ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ”
ΑΦΜ: 999446956
ΔΟΥ: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

 

Όνειρο

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών «κι όμΩς κινείται» επιστρέφει στο Θέατρο Ροές από τις 21 Οκτωβρίου για να παρουσιάσει, κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21.00 και για 10 μόνο παραστάσεις, τη νέα της παραγωγή με τίτλο «Όνειρο». Μια παράσταση αφιερωμένη στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Σαίξπηρ. 

μια παράσταση αφιερωμένη στο Όνειρο καλοκαιρινής Νύχτας

 

Πρεμιέρα 21 Οκτωβρίου

 

Θέατρο Ροες

Ιακχου 16, Γκάζι

Μια ωδή στο παιγνίδι, την ελαφρότητα, την ψευδαίσθηση.

Μια χαρμόσυνη κωμωδία,

όπου όλα μπορούν να

συμβούν και να ανατραπούν ανώδυνα.

Χωρίς συνέπειες, χωρίς φθορά.

Όλα τα δεδομένα μπορούν να ανατραπούν τόσο εύκολα, όσο σε

ένα παιγνίδι:

απλά, σταματας να το παίζεις.

Κινησιολογικά και ευρύτερα σκηνικά,  η έρευνα στοχεύει στη δημιουργία, της ψευδαισθητικής συνθήκης, με την αίσθηση της χειροτεχνίας. Κεντρική επιδίωξη μας είναι να εμφανίζεται η συνθήκη του παράλογου,

σε μια  συνεχή αποκάλυψη ενός

καινούριου “ κόσμου”.

 

“Το πραγματικό δεν ενδιέφερε ποτέ κανέναν ,

είναι ο τόπος όπου λύνονται τα μάγια. Ειδικά σήμερα δεν είναι παρά αποθεματοποίηση νεκρής ύλης, νεκρών σωμάτων, νεκρής γλώσσας: υπολειμματική καθίζηση.

Δε θα μπορούσε να ευσταθεί, χωρίς τη γοητεία που το στηρίζει: την αντανάκλασή του σε ανεστραμμένο καθρέφτη, την επικείμενη ηδονή της μαγικής ανατροπής του.”

χορογραφία – σκηνοθεσία κι όμΩς κινείται

Μουσική Κλέωνας Αντωνίου,

Σκηνικά κι όμΩς κινείται

Κοστούμια  Μουζάκη Φανή

Φωτισμοί Αθανασοπούλου Μαρία

αφίσα : Αλτάνη Μυρτώ

φωτογραφίες : Αρναούτογλου Μάρθα

ερμηνευτές:

Γιαγκούσης Αλέξανδρος, Δαμοπουλος Νώντας, Λινάρδου Αντιγόνη, Μπαρούς Αγλαΐα, Παζιργιαννίδη Δανάη, Παππά Ιλεάννα, Σολδάτος Πάνος, Σουγιουλτζή Χριστίνα, Σταθούλη Ξένια, Τόκα Χριστιάννα, Χαμηλοθώρη Λία

Διάρκεια 70 λεπτά

Κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21.00

Και μόνο για 10 παραστάσεις

Προπώληση https://www.ticketservices.gr/event/oneiro-theatro-roes       

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟ

Video trailer

https://www.youtube.com/watch?v=0KLV_h1Mr3g

κι όμΩς κινείται

ΒΑΚΧΕΣ

Η δημοφιλής ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών «κι όμΩς κινείται» καταπιάνεται για πρώτη φορά με το Αρχαίο Δράμα και δημιουργεί μια σύγχρονη performance διονυσιακής τελετουργίας με βάση τις «Βάκχες» του Ευριπίδη και το «Σπαραγμό» της Μαργαρίτας Λυμπεράκη, συντηρώντας επί σκηνής έναν κόσμο από χαρτί… Μετά τον πρώτο κύκλο παραστάσεων που απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, επιστρέφουν για 2 τελευταία βράδια 20 και 21 Μαρτίου. Στο Θέατρο Ροές.

Θέατρο Ροές

Ιάκχου 16, Γκάζι | τηλ 2103474312

Video trailer

https://vimeo.com/782335584

Η ανάγκη του ανθρώπινου σώματος-πνεύματος, να υποτάξει τη σκέψη μέσω της σωματικότητας, παραμένει ίδια, με όποιον τρόπο κι αν εκφράζεται σωματικά, στοχεύει, πάντα, στην ουτοπία της έκστασης, της φυγής από το “εδώ και τώρα”, του χρόνου, του τόπου και του πραγματικού. 

Πέντε πρόσωπα υπάρχουν σ ένα σκηνικό χώρο από χαρτί και σίδερα. Προσπαθώντας να διατηρήσουν την παρούσα κατάσταση ως σταθερή. Η παρούσα κατάσταση δεν είναι ποτέ ίδια. Είναι τα ίδια τα πρόσωπα που προκαλούν την αλλαγή της παρούσας κατάστασης. Είναι τα ίδια τα πρόσωπα που επιθυμούν να διατηρήσουν τα πράγματα ως έχουν.

Το έργο αποτυπώνεται στη μεταμόρφωση του σκηνικού χώρου. Ο μυστικισμός, το άφατο μπορεί να αποκαλυφθεί και να βιωθεί μέσα από την πιο δεδομένη πράξη. Η έκσταση μπορεί να αποκαλυφθεί και να βιωθεί μέσα στην πιο βαθειά Σιωπή. Ένα πανηγύρι. Η γιορτή της ελαφρότητας, της νίκης απέναντι στο βάρος, του παιγνιδιού με τους κανόνες της πιο αμείλικτης δύναμης. Αιώρηση, ισορροπία μεγάλες πράξεις επανάστασης απέναντι στο βάρος. Ναι θα νικήσει, θα υποταχθούμε στο βαρύ, αλλά μέχρι τότε φαίνεται να έχουμε τις δυνάμεις να δοκιμάζουμε την άρση του. 

Δόξα στο παρόν. Στο μόνο δεδομένο μας. Μοναδικό χώρο του χορού και της ακροβατικής πράξης. Μοναδικό βασίλειο της αναπνοής. Του θεϊκού εντός μας.   

Βάκχες η βιαιότητα του ¨φυσικού”. Η βιαιότητα που υπάρχει στο αμείλικτο του φυσικού κύκλου. Στη διαδοχή της γέννησης, της φθοράς και της καταστροφής. Αρχή και Τέλος. Τέλος, που όμως είναι και η προετοιμασία,η αναμονή της νέας αρχής. Είμαστε γεννήματα του κύκλου αυτού, γνωρίζουμε καλά τις δυνάμεις του και το Απόλυτο του και το γνωρίζουμε επειδή είναι συστατικό μας, όχι επειδή το μάθαμε από κάποια διαδικασία.

Αδύνατο να δεχτεί ο εγωισμός αυτή τη συνεχή διαδοχή της θέσης με την άρση. Αδύνατο να δεχτεί ο εγωισμός τη μη διατήρηση, τη μη σταθερότητα. Αδύνατο να δεχτεί ο εγωισμός ότι το “φυσικό” δεν αφήνει κανένα χώρο στην ισχύ και την επέκταση του  Σταθερού, του Αμετάβλητου. Προσπαθεί να επιβάλλει τις εξουσίες και τους νόμους του.  Και μπορεί να τα καταφέρει. Να κάνει τον κόσμο δικό του. Να κινείται υπό τις εντολές και τις διαθέσεις του.  Θα είναι όμως ο χρόνος του κοντός. Η εξουσία του αστεία.  Θαμμένος μέσα στη γη, όσο αυτός δοξάζεται ως Ένας και Παντοτινός, αναπνέει ο σπόρος  του μελλοντικού κόσμου. Με τη βεβαιότητα  και τη βιαιότητα της φυσικής διαδοχής. Όλα θα τελειώσουν και θα ξαναγίνουν. Και πάλι και πάλι.  Με την ησυχία του φυσικού. 

Ένα κολύμπι ήσυχο μέσα με μια θάλασσα αγνώστων διαθέσεων και προθέσεων. Το σάρωμα όλων των θέσεων.Γιατί το ξέρουμε,  καμία θέση δε θα είναι αμετακίνητη , σταθερή. Όσο ισχυρή και προφανής ή δίκαια και να φαίνεται. Για το μόνο που είμαστε βέβαιοι είναι η μη βεβαιότητα. Πού να σταθεί κανείς; Πού να φτιάξει τους θεούς του;  Τί μπορεί να μας ετοιμάσει να δεχτούμε την παντοδυναμία του κύκλου; Τα πάντα ρει.  Τί μπορεί να μας ησυχάσει σε σχέση με την αναγκαιότητα του Τέλους και της φθοράς. Αναγκαιότητα , απόλυτα φυσική γιατί μόνο όταν συμβεί το τέλος, όσο σπαραχτικό ή επώδυνο ή απόλυτο κι αν φανεί ακούμε την καινούρια αρχή.

Ήρθε τώρα η άνοιξη, θα ΄ρθει καλοκαίρι και μετά φθινόπωρο, θα ΄ρθει…

                                    ΔΡΑΚΟΔΟΝΤΙ

Ο Μπόρχες έλεγε ότι το ανώτερο είδος λογοτεχνίας είναι η ποίηση. Το ανώτερο είδος ποίησης είναι το έπος, γιατί μόνο σ’ αυτό

Οι Χαΐνηδες συναντούν την ομάδα χορού και ακροβασίας “Κι όμως κινείται” και μας παρουσιάζουν το «Δρακοδόντι» στο θέατρο Ροές!

 

Για έξι μοναδικές παραστάσεις

Παρασκευή 31 Μαρτίου και 7 Απριλίου

Σάββατο 1 και 8 Απριλίου

Κυριακή 2 και 9 Απριλίου

 

Το Δρακοδόντι

 

Οι «Χαΐνηδες» συναντούν την ομάδα χορού και ακροβασίας «Κι όμως κινείται» και μας παρουσιάζουν για 6 μοναδικές παραστάσεις (31/3, 1,2, 7,8 και 9/4) την κλασική πλέον παράσταση «Δρακοδόντι» στο θέατρο Ροές στο Γκάζι!


Μια συνδυαστική παράσταση, βασισμένη στο έργο «Δρακοδόντι», από την δισκογραφία των Χαΐνηδων, σε στίχους του Δημήτρη Αποστολάκη και σε σκηνοθεσία – χορογραφία της ομάδας χορού και ακροβασίας «Κι όμΩς κινείται».

Official teaser: Εδώ

“Σ’ αυτό τον κόσμο γίνεσαι ό,τι έχεις αγαπήσει
και παίρνεις προίκα σου στερνή αυτά που ‘χες χαρίσει”

Πρόκειται για ένα έμμετρο παραμύθι. Είναι χωρισμένο σε αφηγηματικά μέρη, τραγούδια και οργανικά μέρη. Μέσα σε αυτή τη μουσική σύνθεση, η ομάδα «Κι όμΩς κινείται», δημιουργεί μια παράσταση χορού με στοιχεία ακροβασίας. 

“Στου πόθου τα σκεπάσματα, νύχτα μ’ αστραποβρόντι

έταξα στην αγάπη μου του Δράκοντα τ’ αδόντι

Και η καρδιά μου ελύσσαξε να δει και να γνωρίσει

πού `ναι του Δράκου η φωλιά και του Θεριού η βρύση…

…Στην απεναντινή κορφή, του Δράκοντα η ράχη

και η βραχομουσούδα του ρουμπίνια μάτια να `χει…

…Κι ο κόσμος εκυμάτιζε με την αναπνοή του

σα να `τανε μωρού παιδιού ο ύπνος, η ζωή του

Και τ’ όνειρο σαν το νερό απ’ του μυαλού τις βρύσες

ξέφευγε και σχημάτιζε τον κόσμο στις αισθήσεις…

…Κι η γης κουβάρι γίνηκε και αστραποβολίδα

και μες στο σύμπαν χάνονταν σαν φωτεινή κουκίδα

Μ’ άλλες κουκίδες φωτεινές σαν τα φλογάτα άτια

λες κι έσπασε Θεού καρδιά σε χίλια δυο κομμάτια

Κι όπως εξεμακραίνανε των αστεριών τα πλήθη

έμεινα μόνος και ψυχρός στου απέραντου τη λήθη…

Συντελεστές

Μουσική σύνθεση: Δημήτρης Αποστολάκης- Χαΐνηδες

Στίχοι: Δημήτρης Αποστολάκης

Σκηνοθεσία- Χορογραφία: Κι όμΩς κινείται- Σουγιουλτζή Χριστίνα

Φωτισμοί: Αθανασοπούλου Μαρία 

Σκηνικός χώρος- κατασκευές: Camilo Bentancor

Κοστούμια: Αγγελική Μάνεση – Φανή Μουζάκη

το μουσικό σχήμα Χαΐνηδες 

Δημήτρης Αποστολάκης – λύρα, τραγούδι
Δημήτρης Ζαχαριουδάκης – κιθάρα, τραγούδι
Peter Jacques – τρομπέτα, φλικόρνο, κλαρίνο, νέι
Μιχάλης Νικόπουλος – λαούτο, μαντολίνο, μπουζούκι, τραγούδι
Αγγελική Σύρκου – τραγούδι
Μιχάλης Γαλάνης – τύμπανα
Γεώργιος Κωνσταντίνου – μπάσο

η ομάδα «Κι όμως κινείται» 

Δαμόπουλος Νώντας

Χαμηλοθώρη Λία

Μπαρούς Ναταλία

Παππά Ιλεάννα

Σολδάτος Πάνος

Σουγιουλτζή Χριστίνα

ΘΕΑΤΡΟ ΡΟΕΣ
Ιάκχου 16, Γκάζι, Αθήνα
2103474312

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Παρασκευή 31 Μαρτίου και 7 Απριλίου

Σάββατο 1 και 8 Απριλίου

Κυριακή 2 και 9 Απριλίου

 

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
Παρασκευή και Σάββατο 21.00

Κυριακή 20.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Προπώληση: 13€ κανονικό, 10€ μειωμένο


Στο ταμείο: 15€ κανονικό, 12€ μειωμένο


(*) μειωμένα: άνεργοι, φοιτητές, παιδιά, ΑΜΕΑ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
TICKET SERVICES
– εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου
– τηλεφωνικά: 2107234567
– online: https://www.ticketservices.gr/event/to-drakodonti-roes/?lang=el

 

συγχωρείται το ευτυχισμένο τέλος. Ο δυτικός κόσμος, απεμπολίζοντας μικρές και μεγάλες τελετές, απομαγεύτηκε. Έτσι έχασε και τη δυνατότητα της επικής δημιουργίας.

Στην Κρήτη τριάντα χρόνια και πίσω, πριν τη καθολική επιβολή του άρρυθμου τηλεοπτικού λόγου, η επική τραγουδαφήγηση ήταν μέρος της καθημερινότητας , στα χείλη αγράμματων αλλά πολύ μορφωμένων ανθρώπων. Τον Ερωτόκριτο τον μαθαίναμε από την προφορική παράδοση. Τα ιστορικά γεγονότα και τα ηρωικά κατορθώματα τα αποστηθίζαμε μετην μορφή επικών τραγουδαφηγήσεων. Ακόμη και τα κωμικοτραγικά συμβάντα .

‘Ετσι αντιλαμβάνομαι εκ των υστέρων, τη φύτρα  των δεκαπεντασύλλαβων αυτής της εργασίας.

Το «ΔΡΑΚΟΔΟΝΤΙ», το έζησα ένα φθινόπωρο, ασκητεύοντας στην Κρητική ενδοχώρα. Γράφτηκε σε δίσκο από τους  «Χαΐνηδες» το 2005, στο στούντιο Mythos, με παράδοξο τρόπο: Κανείς (μουσικοί, ηχολήπτης,  παραγωγοί) δεν γνωρίζαμε τι  πάμε να κάνομε και τι θα προκύψει. Η κυματομορφή μάς αποκαλύπτονταν, στιγμή-στιγμή, όπως΄ένα φίδι που βγαίνει από το πουκάμισο του.

Το 2019 η Χριστίνα Σουγιουλτζή χορογραφεί και σκηνοθετεί την ομώνυμη παράσταση, στο θέατρο Ροές. Η ομάδα χορού και ακροβασίας «Κι όμΩς κινείται» συμπράτει με τους Χαΐνηδες κι ακούγεται ζωντανά για πρώτη φορά το «Δρακοδόντι».

Το 2022 γνώρισα τον κομίστα Νίκο Μπράτο και αποφασίσαμε να συνεργαστούμε στην οπτική απεικόνιση του Δρακοδοντιού, πάνω σε σενάριο που είχα ήδη γράψει.

Οι μόνιμοι συνεργάτες μου στις εκδόσεις «Καστανιώτη», κυκλοφορούν το Νοέμβριο του ίδιου έτους, το κόμικ.

Και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα…

                                                             Χαΐνης Δ. Αποστολάκης

BETELGEZ             /ΚAI ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ

Χορός, Ακροβασία, Μουσική.

Η ομάδα ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ παρουσιάζει στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ,  Φρυνίχου 14 , Πλάκα την παράσταση BETELGEZ  9 με 14 Οκτωβρίου στις 9.15μ.μ.

Πληροφορίες:

 www.theatro-technis.gr

 www.kiomoskineitai.gr

Αντιπαραβολή της έκρηξης ενός αστεριού με την κοινωνική έκρηξη.

Ένα μιξάζ στιγμιοτύπων από πολιτικούς λόγους- ανακοινώσεις εκρήξεων. Αναμονές μεγάλων αλλαγών.

Λόγοι που υποσχέθηκαν  τη γέννηση νέων καταστάσεων,

που σε τίποτα δε θα έμοιαζαν με τις παλιές.

Λόγοι που ενέπνευσαν επαναστατικό αναβρασμό,

που θα γκρέμιζε εκ θεμελίων την παλιά τάξη.

Λέξεις που δόνησαν την ανθρωπότητα και την κούρδισαν σε υψηλή συχνότητα , σκόρπισαν πίστη ελπίδα βεβαιότητα αλλά και  οργή μίσος και απελπισία.

Σε αντιδιαστολή με  τους αιώνιο συμπαντικό χρόνο και το απόλυτο γεγονός μιας συμπαντικής έκρηξης. Μιας  σαρωτικής καταστροφής σε αδιανόητητη για εμάς κλίμακα και παράλληλα της πιο ελπιδοφόρας αναγέννησης,  ενός τέλους που γεννά τα στοιχεία αυτά που θα δόσουν ακόμα μία ευκαιρία ύπαρξης στο φαινόμενο της ζωής, έτσι τουλάχιστον όπως τη γνωρίζουμε.

BETELGEZ             /ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ

Ο αστέρας Μπετελγκέζ αναµένεται να εκραγεί ως σούπερ νόβα. Ένας δεύτερος ήλιος θ’ ανατείλλει στον ουρανό της Γης. Η λαµπρότητα της έκρηξης θα είναι τόσο έντονη, ώστε θα φαίνεται στον ουρανό για, περίπου, 15 ηµέρες.

Μια έκρηξη*, που μπορεί να έχει ήδη συμβεί και να μην το έχουμε ακόμα καταλάβει,                 

να συμβαίνει τώρα και να το μάθουμε πολύ μετά ή

να συμβεί μετά από εκατομύρια χρόνια (πολύ κοντά στο δικό μας ποτέ).

Βρισκόμαστε σ’ένα αμήχανο παρόν αύξουσας συμπίεσης, όπου η έκρηξη μπορεί να μην έρθει, αλλά η μέθοδος του κατασκευασμένου μέλλοντος, έχει κλονιστεί ανεπιστρεπτί.

Εκτός από απελπισία, η αδυναμία πρόβλεψης σ’ένα χαοτικό σύστημα, δίνει χώρο σε μια κρίσιμη ερώτηση.

ποια είναι η προσδοκία της ανθρώπινης ζωής;

BETELGEZ             /ΚAI ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ

6 χορευτές –ακροβάτες διαχειρίζονται μια επιφάνεια ευμετάβλητης ισορροπίας .

Ταλάντωση  εξαρτημένων μερών , διεκδίκηση προσγείωσης και ανύψωσης , άφεση και βούληση πράξης σ ένα ηχητικό περιβάλλον- κολλάζ πολιτικών λόγων.

πεθαίνουμε πολλές φορές κατά τη διάρκεια μιας ζωής, τα κύτταρα ανανεώνονται , το σώμα ξαναγίνεται σχεδόν από την αρχή και το παρόν της εμπειρίας γεννά καινούριους εαυτούς, για να υπερασπίζονται άθελά τους, την ιδέα του σταθερού “εγώ”.

Και είμαστε αθάνατοι. Από ένα υλικό πού φτιάχτηκε στην αρχή του χρονού , διαπερνάει την έννοια της μορφής και θα υπάρχει μέχρι το τέλος του χρόνου,

αν υπάρχει τέλος.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία, χορογραφία                κι όμΩς κινείται

Μουσική Σύνθεση  και live performance                      Αντωνίου Κλέων

Σκηνικός Χώρος                        κι ομΩς κινείται

Φωτισμός                                                    , Sasa Fistric

Κοστούμια                 Μάνεση Αγγελική,  Μουζάκη Φανή.

Κατασκευές                                          Λαζούλος Δημήτρης

Ερμηνεία – δημιουργία, Μακατσώρης Χριστόφορος, Μαλκότσης Ερμής,  Λινάρδου Αντιγόνη, Σουγιουλτζή Χριστίνα.

Επικοινωνία                                                                            Ασπρούλης Άρης

Αφίσα                                                                                  Μπανασίου Γιάννα

Φωτογραφίες                                                             Βιτσαρόπουλος  Γιώργος

ARRiBa             Κι όMως κινείται

μια μινιατούρα τσίρκου

Η ομάδα κι όΜως κινείται παρουσίασε το καλοκαίρι του 2008 στην αυλή του ΚΡΑΤΗΡΑ και  στις κεντρικές πλατείες της Φολεγάνδρου, Αμοργού και Σικίνου, στα πλαίσια του festival της media dell’ Arte, την παράσταση ARRiBA, μια παράσταση προορισμένη να συμβεί σε πλατείες, μια μινιατούρα τσίρκου, χωρίς την τέντα του. 

Η πρότασή μας  απευθύνεται στους κεντρικούς δημόσιους χώρους,διαρκεί 90’(κυρίως δράση 60’, προετοιμασία –παρέλαση στους παραπλήσιους δρόμους 30’) και το στήσιμο του σκηνικού της χώρου (κατασκευές και φώτα) γίνεται από εμάς και με δική μας ευθύνη, την ίδια ή την προηγούμενη μέρα.

Κίνηση \Μουσική                        κι όΜως κινείται

Ερμηνεία                               Camilo Bentancor

                                  Χριστόφορος Μακατσώρης 

                                   Χριστίνα Σουγιουλτζή

Τεχνικοί επί σκηνής                     Ερμής Μαλκότσης

                                     Μανώλης Βιτσαξάκης

Φώς                                     Βασίλης Καψούρος

ARRiBa\ισπαν.πάνω, ψηλά.

Μεταφορικά χρησιμοποιείται εμψυχωτικά, παρηγορητικά για να θυμίζει

Οτι μετα την πτώση ο μόνος δρόμος που απομένει είναι η επανάνοδος.

ARRiBA κι όΜως κινείται

Τσίρκο είναι όταν η σκόνη γίνεται χρυσόσκονη

Όπου παρουσιάζονται κλασικές μορφές του παραδοσιακου τσίρκου,

σε μια τραμπάλα ανάμεσα στο αφελές και υστερικό της σκηνικής τους δράσης 

και το τραγικό της φιγούρας τους.

Το βασικό τρίο της commedia ο ακροβάτης, ο γελωτοποιός και η μπαλαρίνα, 

φιγούρες αιχμάλωτες στην επαναληψημότητα μιας σκηνής αρένας, με αποστολή να μεταπλάσουν το ευτελές σε μαγικό

puRgatoЯio                           κι όμΩς κινείται

χορός, ακροβασία,ζωντανή μουσική

 

 Η ομάδα κι όμΩς κινείται με την υποστήριξη του Ε.ΚΕ.ΘΕ.Χ. και του ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη παρουσιάζει 11 με 15 Δεκεμβρίου,ώρα 9.30, στο θέατρο του ιδρύματος, Πειραιώς 206 Ταύρος, την παράσταση puRgatoЯio .

Κίνηση                  κι ομΩς κινείται

Χορεύουν           Bentancor Camilo 

                              Δημάς Βασίλης    

                              Λινάρδου Αντιγόνη  

                             Μαλκότσης Ερμής   

                              Σουγιουλτζή Χριστίνα 

                              Φουρούλη Φαίδρα    

Μουσική            Αποστολάκης Δημήτρης λύρα  

                            Λιαρμακοπούλου Ράνια τσέλο

                             Μπρέντας Δημήτρης  πνευστά

                             Νόνης Αλέξης     κρουστά

Φως                    Καψούρος Βασίλης

Κοστούμια      Μάνεση Αγγελική

                         Μουζάκη Φανή

Με αφορμή το δαντικό Καθαρτήριο η ομάδα κι όμΩς κινείται παρουσιάζει την παράσταση                     puRgatoЯiο

Έξι αρχετυπικοί ρόλοι δανεισμένοι από την commedia του Δάντη διαχειρίζονται το σύμβολο του δικαίου. Ένα ζυγό. Στον τρισδιάστατο χώρο.

                         δίκαιο το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζουν αναγκαστικά την κοινωνική συμβίωση.

 puRgatoЯio μια ανηφόρα από το βαρύ στο ελαφρύ,μια απόπειρα ισορροπίας των κινούμενων σωμάτων, σ΄ένα σύστημα δύο αλληλοεξαρτημένων μερών,όπου η παραμικρή μεταβολή επηρεάζει το σύνολο ανθρώπων και υλικών .

puRgatoЯio καθαρτήριο το μέρος, όπου καθαρίζονται οι ψυχές.

ψυχή   υποτιθέμενη άυλος ουσία , που κρατά ζωντανό  και κινητοποιεί τον άνθρωπο.

Κάθαρση   1. απoβολή περιττών και βλαβερών.

                    2.διέγερση αισθήματος οίκτου και ελέους, που αναπτύσσεται στο θεατή και προκαλείται από τα πάθη-παθήματα του ήρωα.

 ήρωας        ο αψηφών του θανάτου υπέρ καθήκοντος.

                    3.απαλλαγή από το βάρος της αμαρτίας, που γίνεται συνήθως με  τελετουργικό τρόπο

 αμαρτία  σφάλμα, ηθικό παράπτωμα, παραβίαση του  νόμου.

 ηθική       ατομική αντίληψη για το καλό και το κακό, αναζήτηση μέσα στον κόσμο μιας τάξης διαφορετικής από την απλή διαδοχή γέννησης και καταστροφης

  • Μέσα στην αποκάλυψη της αβύσου ο μικρός άνθρωπος χαράζει σύνορα,ανοίγει δρόμους,στερεώνει πατώματα,επιβάλει όρια και αυτοπεριορισμούς,

όλα επιτρέπονται εκτός από την απελπισία.

  • δεν υπάρχει αναγέννηση χωρίς θάνατο.
  • Με αφορμή το δαντικό Καθαρτήριο η ομάδα κι όμΩς κινείται παρουσιάζει την παράσταση  puRgatoЯiο
  • Έξι αρχετυπικοί ρόλοι δανεισμένοι από την commedia του Δάντη διαχειρίζονται το σύμβολο του δικαίου. Ένα ζυγό. Στον τρισδιάστατο χώρο.
  • δίκαιο το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζουν αναγκαστικά την κοινωνική συμβίωση.
  • puRgatoЯio μια ανηφόρα από το βαρύ στο ελαφρύ,μια απόπειρα ισορροπίας των κινούμενων σωμάτων, σ΄ένα σύστημα δύο αλληλοεξαρτημένων μερών,όπου η παραμικρή μεταβολή επηρεάζει το σύνολο ανθρώπων και υλικών .
  • Ο άνθρωπος είναι μια συνεχής παραμονή. Είναι αυτό που είναι και αυτό που ακόμα δεν είναι.Ζει επιθυμώντας και είναι ο ίδιος η επιθυμία του.
  • Ο άνθρωπος θα πεθάνει ,αλλά αναζητά την αιωνιότητα.Είναι θνητος και αυτή είναι η τραγωδία που τον κάνει ελεύθερο, που τον μετατρέπει σε συνεχόμενη πιθανότητα.

Ο άνθρωπος θα πεθάνει γι΄αυτό αγαπά , γι΄αυτό χορεύει.(Alexandro Dolina)

για να είναι σωτήριο το φώς, οφείλει να είναι εξαιρετικά απειλητική η απουσία του. 

 

Master & Μαργαρίτα

με αφορμή το ομώνυμο μυθιστόρημα

του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ.

« -Δεν καταλαβαίνω καθόλου τι θα γίνει από ‘δω και πέρα.
 -Δε μπορεί παρά να συμβεί κάτι εντελώς παράλογο!»

Σκηνοθεσία-Χορογραφία: κι όμΩς κινείται
Ερμηνεία: Bentancor Camilo,Καραχανίδης Αναστάσης, Λινάρδου Αντιγόνη, Μαλκότσης Ερμής, Μερεντίτη Αγγελική, Σουγιουλτζή Χριστίνα, Τόμπορης Χρόνης 
Μουσική: Αντωνίου Κλέων (ηλεκτρική κιθάρα), Παρίτσης Μπάμπης (βιολί)
Σκηνικά: Bentancor Camilo
Φωτισμοί: Αθανασοπούλου Μαρία
Κοστούμια: Μάνεση Αγγελική, Μουζάκη Φανή
Φωτογραφίες: Μαργετουσάκης Γιάννης
Αφίσα: Αλτάνη Μυρτώ
Video Trailer: Αθανασοπούλου Μαρία

Μια σουρεαλιστική μυθοπλασία όπου: 
ο ίδιος ο Διάβολος, τιμωρός και κουρασμένος, με τη συνοδεία του, κάνει την εμφάνισή του, να γιατρέψει την έλλειψη πίστης, να ισορροπήσει εκ νέου το λογικό με το παράλογο, το εφικτό με το αδύνατο και εν τέλει να περιγελάσει την εμπιστοσύνη του ανθρώπινου είδους, σε αυτό που αυθαίρετα νομοθετεί ως πραγματικότητα. 

Μια οικοδομική σκαλωσιά, με ανθρώπους γαντζωμένους στον όγκο της, αποδομείται.

Μια παράσταση αφιερωμένη στο κίνημα των κονστρουκτιβιστών, που αρνήθηκε τόσο πεισματικά το ρομαντισμό και τελικά τον αποθέωσε, εκ νέου.

απόσπασμα από το μανιφέστο τους:

«Μέσα στον ανεμοστρόβιλο των εργάσιμων ημερών μας, πέρα από τις στάχτες και τα ερείπια του παρελθόντος και τα κάγκελα του μέλλοντος, μπροστά σας, διακηρύσσουμε, ότι η πιο μεγάλη ομορφιά είναι η πραγματική ύπαρξη.

Η ζωή δε γνωρίζει ούτε καλό, ούτε κακό, ούτε τη δικαιοσύνη σα μέτρο ηθικότητας. Η ανάγκη είναι η μεγαλύτερη και η πιο σωστή από όλες τις ηθικότητες.

Η ζωή δε γνωρίζει ορθολογιστικές αφηρημένες αλήθειες σα μέτρο γνώσης: το γεγονός είναι η μεγαλύτερη και η πιο σίγουρη από όλες τις αλήθειες.

Χώρος και χρόνος ξαναγεννήθηκαν σήμερα για εμάς.» 

Μόσχα, 3 χρόνια μετά την Οκτωβριανή επανάσταση

Η εκδίκηση του Πυριτίου                          Siliciums revenge

του χαΐνη Δ. Αποστολάκη

Και όμΩς κινείται/ χορός.ακροβασία

Αποστολάκης Δημήτρης – Σιγανίδης Μιχάλης/ μουσική

Θέατρο τέχνης  σκηνή Φρυνίχου 25-28 Μαΐου και 1-4 Ιουνίου

 ,…σε ένα μακρινά μελλοντικό δωμάτιο διαστημόπλοιου ανδροειδών…….

Ποια είναι η κληρονομιά των πλασμάτων του ανθρακα; Και από ποια μεγάλη κατάρα είναι στιγματισμένα; 

Τρεις εκδοχές της ίδιας ιστορίας. Με ίδια αρχικά δεδομένα, με ίδια την αρχική σκηνική εικόνα, ακολουθώντας διαφορετικό σεναριακό δρόμο, οπότε και διαφορετική κινησιολογική εξέλιξη, καταλήγουμε σε τρία εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους  συμβάντα.

 

κείμενο     Χαΐνης  Δ. Αποστολάκης

Σκηνοθεσία -Χορογραφία  Σουγιουλτζή Χριστίνα 

Μουσική σύνθεση και ερμηνεία  Σιγανίδης Μιχάλης, Αποστολάκης Δημήτρης

Ερμηνεία   Καραχανίδης Αναστάσης, Λινάρδου Αντιγόνη, Σιγανίδης Μιχάλης,  Σουγιουλτζή Χριστίνα, Χαΐνης  Δ. Αποστολάκης.

Φωτισμός  Αθανασοπούλου Μαρία

σκηνικός χώρος κι όμΩς κινείται

Κατασκευές Bentancor Camilo

Μάσκες , επιμέλεια κοστουμιών και σκηνικών αντικειμένων Φωκά Μάρθα

Κοστούμια Μάνεση Αγγελική Μουζάκη Φανή 

Ηχοληψία Σάκης Γκίκας

Εξελιγμένα όντα τεχνητής νοημοσύνης βασισμένης στο πυρίτιο , παρατηρούν έντονη πυρηνική δραστηριότητα στο πλανητικό μας σύστημα, προσεδαφίζονται και πέρνουν μαζί τους τον τελευταίο επιζώντα μιας πυρηνικής καταστροφής. Η ζωή με βάση τον ανθρακα έχει εξαφανιστεί προ πολλού από το σύμπαν  και άρα το εύρημα είναι εξωφρενικά πολύτιμο και μοναδικό, όσο το ίδιο το φαινόμενο της ύπαρξης. Η αμφιβολία σε σχέση με την τύχη του πλάσματος διχάζει  τους εξωανθρώπινους προταγωνιστές , πλάσματα του πυριτίου- δημιουργημένα σε ένα μακρινό παρελθόν από «ανθρώπους» άλλων κόσμων.  Τι είναι αυτό που οι γήινοι ονομάζουν  έρωτα , θάνατο , μοίρα; Είναι ή αυτοχειρία ύβρις ή ηρωική πράξη αυτοδιάθεσης; Σταματά η ιστορία με τη δημιουργία αντιτύπων; Είναι καταστροφικός ο δυισμός της ανθρώπινης γήινης ζωής; Είναι το απόλυτο Ένα, ο Θεός των προφητικών αποκαλυπτικών κειμένων , τα οξείδια του πυριτίου; Tο αρχαίο εκστατικό παρελθόν και το μελλοντικό υπολογιστικό μέλλον σμίγουν τα σπαθιά τους στην αρένα μιας και μόνο ερώτησης –απόφασης που ίσως κρίνει το μέλλον του υπερ-συστήματος!

Αποστολάκης Δημήτρης

Μετά την πρεμιέρα στο Θέατρο Τέχνης την άνοιξη του 2017, «Η εκδίκηση του Πυριτίου»  του Χαΐνη Δ. Αποστολάκη και της ομάδας ελλήνων χορευτών και ακροβατών «κιόμΩς κινείται» επανέρχεται μόνο για 9 παραστάσεις στο θέατρο Rabbithole.

 

Το έργο  

Εξελιγμένα όντα τεχνητής νοημοσύνης βασισμένης στο πυρίτιο , παρατηρούν έντονη πυρηνική δραστηριότητα στο πλανητικό μας σύστημα, προσεδαφίζονται και παίρνουν μαζί τους τον τελευταίο επιζώντα μιας πυρηνικής καταστροφής. Η ζωή με βάση τον ανθρακα έχει εξαφανιστεί προ πολλού από το σύμπαν και άρα το εύρημα είναι εξωφρενικά πολύτιμο και μοναδικό, όσο το ίδιο το φαινόμενο της ύπαρξης. Η αμφιβολία σε σχέση με την τύχη του πλάσματος διχάζει τους εξωανθρώπινους προταγωνιστές, πλάσματα του πυριτίου- δημιουργημένα σε ένα μακρινό παρελθόν από «ανθρώπους» άλλων κόσμων. Τι είναι αυτό που οι γήινοι ονομάζουν έρωτα, θάνατο, μοίρα; Είναι ή αυτοχειρία ύβρις ή ηρωική πράξη αυτοδιάθεσης; Σταματά η ιστορία με τη δημιουργία αντιτύπων; Είναι καταστροφικός ο δυισμός της ανθρώπινης γήινης ζωής; Είναι το απόλυτο Ένα, ο Θεός των προφητικών αποκαλυπτικών κειμένων , τα οξείδια του πυριτίου; Tο αρχαίο εκστατικό παρελθόν και το μελλοντικό υπολογιστικό μέλλον σμίγουν τα σπαθιά τους στην αρένα μιας και μόνο ερώτησης –απόφασης που ίσως κρίνει το μέλλον του υπερ-συστήματος! -Αποστολάκης Δημήτρης

Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου

Μια ανάγνωση του Ερωτόκριτου διαφορετική από τις συνηθισμένες προτείνουν οι Χαΐνηδες και η ομάδα Κι όμΩς κινείται(χορός/ακροβασία) στη μουσική παράσταση

Με τη συμμετοχή του Ψαραντώνη

 

μια παραγωγή του φεστιβάλ Αθηνών (Ωδείο Ηρώδου Αττικού 30 Ιουνίου 2014)

1.Μια τραγουδαφήγηση, που πότισε, με τέτοιο απόλυτο τρόπο, τη μουσική παράδοση,

 

έπλασε σε μεγάλο βαθμό τη γλώσσα που μιλιέται σε αυτόν τον τόπο,

συγκίνησε γενιές ανθρώπων,

τους δάνεισε εικόνες και σύμβολα για τον έρωτα, τον ηρωισμό, τη φιλία, τη γενναιότητα, την αξιοπρέπεια, τον πόνο, το σωστό , το λάθος και τελικά υιοθετήθηκε απόλυτα ως σύμβολο-αντιπρόσωπος  του πολιτισμού τους.

Για μας, δεν είναι συγκινητικό μόνο το παρελθόν του .

Η επαναστατική του πίστη, στον άνθρωπο που αλλάζει τη μοίρα του, η βαθειά διαλεκτική του λόγου των προσώπων  του , η μουσική του φόρμα και η μορφή του γλώσσας του, είναι συγκινητικά στο παρόν .

Η αφήγηση ρέει, μέσα σε αυτό το ιδιαίτερο χωροχρονικό καλούπι της μελωδικής γραμμής,

 

Αυτή την εκστατική επαναληπτική φόρμα, η οποία έχει τη δύναμη να αφηγηθεί χιλιάδες στίχους , βυθίζοντάς σε σιγά σιγά σε μια αιωρούμενη κατάσταση μη εκπλήξεων.

 

και οι λέξεις από άγγελοι νοημάτων γίνονται και αυτές μουσική    

  1. Ο Ερωτόκριτος εκδιώχτηκε από τα χωριά της Κρήτης. Τη θέση του πήραν το δελτίο των 8 στην τηλεόραση, το facebook, ο αυτισμός των sms και ο θόρυβος από την εκβιομηχάνιση της γεωργικής εργασίας. Συνήθως τον συναντάμε στα χείλη τραγουδιστών, που του αφιερώνουν ένα τρίλεπτο γλυκερής και αυτάρεσκης ευαισθησίας και σε θεατρικές παραστάσεις ως φολκλόρ ή ως φολκλόρ «πειραγμένο». Ο λόγος της αποτυχίας των προσπαθειών αυτών είναι, όπως προανέφερα ότι ο Ερωτόκριτος καθώς δεν είναι ούτε ποίημα, ούτε τραγούδι, ούτε θεατρικό έργο, απαιτεί άλλη στάση, άλλη ευθύνη, άλλη απεύθυνση, άλλη πίστη και εντέλει, άλλη αναπαράσταση. […]

 

Για την ανάδειξη αυτών των θησαυρών θα ήθελα να επιχειρήσω μιαν άλλη αναπαράσταση της διαλεκτικής του Ερωτόκριτου, στηριγμένη στη δύναμη, την πίστη και την τέχνη των ιδιαίτερων προσώπων, που θα καταδυθούν σ΄ αυτή την αρχέγονη συνειδησιακή κατάσταση του Ομηρίδη- Λυράρη-Ράπερ. Η διαλεκτική της τραγουδαφήγησης από τα πολλά διαφορετικά όργανα και τις φωνές, συμπληρώνεται και διαχέεται στη θεατρική πτυχή του έργου, από τη στικτική ή αντιστικτική παρουσία της ομάδας κι όμΩς κινείται.  Η ανάγκη που μας οδήγησε στην παρουσία του χορού, είναι η άμεση και καθαρή σχέση του με τη ρυθμολογία και την εκστατική υπόσταση του έπους, μια σχέση απαλλαγμένη από τη θεατρική του αναπαράσταση”.

Δ. Αποστολάκης.    

Χαΐνηδες – Κι όμΩς κινείται

Με τη συμμετοχή του Ψαραντώνη

Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου

Μουσική: Το μουσικό σχήμα Χαΐνηδες

Δημήτρης Αποστολάκης λύρα

Δημήτρης Ζαχαριουδάκης  τραγούδι –κιθάρα

Μαρία Κώτη  τραγούδι

Τάκης Κανέλλος κρουστά

Κλέων Αντωνίου ηλεκτρική κιθάρα

Μιχάλης Νικόπουλος λαούτο, μαντολίνο

Ρέλλος Θοδωρής  σαξόφωνο

Παλαμιώτης Γιώργος μπάσο

Κίνηση:

Κι όμΩς κινείται

Χορός – Ακροβασία:

Αμέντας Γιώργος

Δημάς Βασίλης

Μακατσώρης Χριστόφορος

Μαλκότσης Ερμής

Ιωάννα Παρασκευοπούλου

Χριστίνα Σουγιουλτζή

Χαμηλοθώρη Λία

Φωτισμοί:

Bentancor Camilo.

Σκηνικός χώρος:

Κι όμΩς κινείται

Ηχοληψία:

Σάκης Γκίκας

IL paRЯaiso 

προς τον παράδεισο

Κίνηση

Σουγιουλτζή Χριστίνα 

Bentancor Camilo 

Μουσική σύνθεση και ερμηνεία

Αντωνίου Κλέων                 /τραγούδι 

Αποστολάκης Δημήτρης    /απαγγελία

Φως                                                                     

Καψούρος Βασίλης

Σκηνικός Χώρος

Bentancor Camilo 

Κοστούμια                                                           

Μάνεση Αγγελική

Μουζάκη Φανή

Χορεύουν                                                              

Bentancor Camilo 

Δημάς Βασίλης

Λινάρδου Αντιγόνη 

Μαλκότσης Ερμής 

Πατεράκης Σπύρος

Σουγιουλτζή Χριστίνα 

με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και του ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη.

IL paRЯaiso. 

χορός, ακροβασία, ζωντανή μουσική 

.

Για να πας στον Παράδεισο ,πρέπει πρώτα να πεθάνεις.

Δομικά υλικά της έννοιας του παραδείσου,της πρώτης του διήγησης, 

λιώνουν σε ένα περιβάλλον διαρκούς στροβιλισμού.

Εικόνες και σύμβολα της κλασικής του εικονογράφισης 

μετακινούνται σε  ένα πεδίο κυνικό 

και ψάχνουν να ντυθούν σημασίες καινούριες.

χορός, ακροβασία, λόγος και τραγούδι, συντίθενται για να αφηγηθούν με χιούμορ και ευαισθησία τη σχέση μας με τον παράδεισο. 

Παράδεισο που αρνούμαστε η αποδεχόμαστε –

IL paRЯaiso. 

Ενας μηχανισμός από σώματα κινούμενα  αρμονικά σε ασύμπτωτες τροχιές στο έδαφος και τον αέρα, σε ένα συμπαγή τρισδιάστατο χώρο.

με αφορμή το 3ο μέρος της Commedia του Dante Aliguieri

 Ήδη ο παράδεισος του Δάντη έχει φύγει  από τον κήπο της Εδέμ. 

Απλωμένος στο σύμπαν, χώρεσε πλανήτες, άστρα, ήλιους, ουρανούς, ήρωες, αγίους, πρόσωπα μυθικά και ξεχασμένα, παρεξηγημένα ή δικαιωμένα, 

σκιές που πλέουν τώρα σε δίνες παράλληλες,   όπου 

η πίεση της εν ζωής κατάστασής τους, 

εκτονώνεται στην ασταμάτητη πορεία τους μέσα στο χρόνο.

Όλα αυτα που πίστεψαν, έλπισαν, αγάπησαν, φοβήθηκαν και έβλαψαν. 

ισορροπούν  και τους βαφτίζουν  μοναδικούς  και  απαραίτητους στους χαώδεις και ατελείωτους κόσμους ,που τους περιέχουν.

Meddet

 

meddet

ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ/

κι όμΩς κινείται

Χαΐνης Δ.Αποστολάκης

Η παράσταση βραβεύτηκε με το βραβείο κριτικών θεάτρου και χορού για το 2014.

 

Στις 4 Ιουλίου 2012, οι επιστήμονες του CERN επιβεβαίωσαν την ανακάλυψη ενός νέου σωματιδίου με μάζα 126,5 GeV) με απόκλιση 5 σίγμα, που σημαίνει βεβαιότητα κατά 99,99995% και πως η παρατήρηση αυτή είναι επαληθεύσιμη και μπορεί να αναπαραχθεί οποτεδήποτε. Αυτό το σωματίδιο εικάζεται ότι είναι μποζόνιο και μάλιστα το βαρύτερο που έχει βρεθεί. Εικάζεται ότι το νέο σωματίδιο έχει χαρακτηριστικά του σωματίου Χιγκς, με επιφύλαξη, ώσπου να φανεί ότι φέρει πράγματι και τις λοιπές, θεωρητικά, προβλεπόμενες ιδιότητές του.

 

Σκηνοθεσία & Χορογραφία

 από τους κι όμΩς κινείται με αφορμή την

Ιδέα των Χαΐνη Δ.Αποστολάκη & Σουγιουλτζή Χριστίνα

Σκηνογραφία του Bentancor Camilo,

Μουσική (σύνθεση και ερμηνεία) των Χαΐνη Δ.Αποστολάκη

και των Κλέων Αντωνίου,Τάκη Κανέλλου, Θοδωρή Ρέλλου(mode plagal)

Φωτισμό της Μαρίας Αθανασοπούλου ,

Βίντεο της Μαρίας Αθανασοπούλου  

Κοστούμια  των Αγγελική Μάνεση και Φανή Μουζάκη

Ερμηνεία και συνδημιουργία

Αποστολάκης Δημήτρης

Καραχανίδης Τάσος

Λινάρδου Αντιγόνη

Μαλκότσης Ερμής

Παρασκευοπούλου Ιωάννα

Σουγιουλτζή Χριστίνα

Η παράσταση είναι ταυτόχρονα μία διάλεξη αυξανόμενης εντροπίας από τον Δ.Αποστολάκη, ο οποίος έχει υπάρξει στο CERN,ως ερευνητής,υπότροφος του Πανεπιστημίου Κρήτης, σε αυτό ακριβώς το πεδίο αναζήτησης του μποζονίου Χιγκς.

Στόχος της ομάδας είναι η διήγηση αυτού του πανάρχαιου παραμυθιού της δημιουργίας του σύμπαντος,στη σημερινή του μορφή, έτσι όπως μας το διηγείται η επιστήμη της φυσικής με αυτούς τους παράξενους όρους, όπως η μεγάλη έκρηξη,το καθιερωμένο πρότυπο,οι χορδές,η υπερσυμμετρία,τα μποζόνια και τα φερμιόνια,η αντιύλη, η ενοποίηση των δυνάμεων,η σκοτεινή ενέργεια και ύλη,οι μαύρες τρύπες…..

Σε ένα τρισδιάστατο σκηνικό χώρο και με τη βοήθεια της εικόνας και του ήχου,η ομάδα προσπαθεί να καταλάβει και να κάνει κατανοητά όλα αυτά τα τεράστια και ελάχιστα, τρομερά συμβάντα, που αφήνουν εμάς τους ανθρώπους, στη μέση μιας αδιανόητης κλίμακας, να προσπαθούμε, βάζοντας σωματίδια να συγκρούονται με την ταχύτητα του φωτός, να τακτοποιήσουμε λιγάκι το σύμπαν.

Οι 7 ερμηνευτές (χορευτές και ακροβάτες)αναπτύσουν μια διαλεκτική σχέση με αυτή την παρέλαση εννοιών και συλλογισμών,που κυμαίνεται ανάμεσα στην οπτικοποίση, την ολοένα αυξανόμενη αίσθηση της μικρής ανθρώπινης εμβέλειας, μέσα σε αυτό το εξωφρενικό και πολυσχιδές σύμπαν και την ακούραστη γενναιότητα του ανθρώπινου είδους, στην ασταμάτητη έρευνά του,με ό,τι μέσο διαθέτει,προκειμένου να καταλάβει ποιοι είμαστε,πως φτιάχτηκε όλο αυτό και τι τελικά θα απογίνουμε.    

Κριτικές

η ομάδα Και όμΩς κινείται συνδυάζοντας για ακόμα μια φορά τον σύγχρονο χορό με το τσίρκο έχτισε μια σουρεαλιστική παράσταση βασισμένη στην επιστημονική αφήγηση του υπερρεαλιστή πρωταγωνιστή, Δημήτρη Αποστολάκη, που φιγουράρει σε διπλό ρόλο λυράρη και φυσικού επιστήμονα. Ναταλία Κουτσούγερα

η χορευτική ομάδα «κι όμως κινείται» μετεωρίστηκε, στροβιλίστηκε, κρεμάστηκε από ψηλά, επί μιάμιση περίπου ώρα, αποτυπώνοντας κατά το δυνατόν τις περιγραφικές απεικονίσεις των επιστημονικών αφηγημάτων τού Δημήτρη Αποστολάκη. Μας αποκάλυψε, μια πρωτότυπη κι ενδιαφέρουσα ερευνητική ματιά. Κα Ένα θέαμα απρόσμενο και συναρπαστικό, καλοστημένο. Τους αξίζει ένα «εύγε». Μίρκα Ψαροπούλου

Είναι όντως μια τεράστια έκπληξη.

Και αυτό γιατί,  παρακολουθούμε

 μια αμιγώς επιστημονική διάλεξη ,η οποία διανθίζεται από στιγμές απροσδόκητου χιούμορ.

Την οπτικοποίηση των όσων περιγράφει ο Δ. Αποστολάκης, με ένα τρόπο που τα κάνει οικεία και πιο κατανοητά, ακόμη και σε ανθρώπους που δεν έχουν κατ’ανάγκη ιδιαίτερη εξοικείωση με την φυσική επιστήμη. Ένα συνδυασμό χορευτικών κινήσεων και ακροβατικών  από την ομάδα κι όμΩς κινείται– που τους επιτρέπει να παρουσιάσουν κάτι τελείως απροσδόκητο.

Και τέλος ακούμε την μουσική.

Μάριος Ιωάννου

το σωματίδιο του θεού / κι όμΩς κινείται

NOIR

Στην πλατεία μιας πόλης, ενας στρατιώτης βλέπει τον θάνατο να του γνέφει και φοβάται. Πάει στον βασιλέα και του λέει : ο θάνατος μου έγνεψε, φεύγω όσο γίνεται μακρύτερα, φεύγω προς τη Σαμαρκάνδη. Ο βασιλέας προσκαλεί το θάνατο για να τον ρωτήσει γιατί τρόμαξε τον πολέμαρχό του. Και ο Θάνατος του λέει: Παρεξήγηση. Δε θέλησα να τον τρομάξω. Ήθελα μόνο να του θυμίσω πως έχουμε απόψε ραντεβού στη Σαμαρκάνδη.

Όλα παραμένουν. Στοιβάζονται στον κενό φωτεινό χώρο. Παραμένουν και πληθαίνουν ήσυχα φωτιζόμενα. Κανένα μυστικό, ευτυχώς τίποτα κρυφό. Έλειψε το σκοτάδι. Χάθηκαν μαζί του και τα τέρατα. Τα έβαλαν σε δοχεία φορμόλης για μαθήματα ανατομίας νηπίων. Και το πηχτό έγινε επιτέλους διάφανο. Το τέλειο έγκλημα θα ήταν η εξάλειψη του πραγματικού κόσμου.

Η παράσταση χτίστηκε με αφορμή το φιλμ νουάρ και τη φιλοσοφία του. Αφηγείται μια απλή υπόθεση σε 14 σκηνές. Πρόκειται για την εξιστόρηση των κωμικοτραγικών καταστάσεων που οδήγησαν σε δύο αναπάντεχους θανάτους.

Noir/ κι ομΩς κινειται

Noir/ κι ομΩς κινειται

Σκηνοθεσία: κι όμως κινείται

Κίνηση: κι όμως κινείται σε συνεργασία με τους χορευτές

Μουσική: Αντωνίου Κλέων, Ρέλλος Θοδωρής (mode plagal) / la μπάντα de la nada

Φως: Camilo Bentancor

Σκηνικός χώρος: κι όμως κινείται

Ερμηνεία: Bentancor Camilo, Καραχανίδης Τασος, Λινάρδου Αντιγόνη, Μαλκότσης Ερμής, Παρασκευοπούλου Ιωάννα, Σουγιουλτζή Χριστίνα, Αμέντας Γιώργος, Αντωνίου Κλέων, Ρελλος Θοδωρης

Πρεμιέρα 9 Μαΐου 2016

Φρυνίχου Φρυνίχου 14, Πλάκα 

 διάρκεια 1.20h 

Η μουσική της παράστασης κατασκευάζεται και ερμηνεύεται ζωντανά από τους performers.

La Nada/NOIR

 Η ζωή αρχίζει στην άλλη πλευρά της απελπισίας.

Βασισμένη στην αισθητική του film noir σε ό,τι αφορά στη σύνθεση της εικόνας , στο φωτισμό, στην έντονη, ψυχολογικά, εκφραστική προσέγγιση της σκηνικής συμπεριφορας των performers, στα χρονικά φλας μπακ( ασυνέχεια του γραμμικού χρόνου , έτσι όπως αυτή μπορεί να δοθεί μέσω της σκηνοθεσίας της κίνησης) και στις χαρακτηριστικές στιγμές της σεναριακής πλοκής*.

Υπάρχω, σημαίνει λερώνω τα χέρια μου.

Δεν υπάρχει κανένα εξωτερικό σημείο βάσει του οποίου θα μπορούσε να προσανατολιστεί ο άνθρωπος. Κανόνας του, είναι ο εαυτός του και οφείλει ο ίδιος να δημιουργεί τους κανόνες του.  Ο αυτοκαθορισμός της συμπεριφοράς ως ενέργεια ελευθερίας είναι κάτι αναπόδραστο . 

«ο άνθρωπος είναι καταδικασμένος να είναι ελεύθερος. Καταδικασμένος, γιατί δεν εδημιούργησε, δεν έπλασε μόνος του τον εαυτό του κι ωστόσο ταυτόχρονα ελεύθερος, γιατί από τη στιγμή που πετάχτηκε στον κόσμο, είναι υπεύθυνος για ό,τι κάνει»

«Κι εγώ είδα το μαύρο σκοτάδι φαφούτικο λαίμαργα να τρώει τη μέρα αμάσητη.

Το είδα να τρυπιέται από φως ηλεκτρικό.

Λάμπες, λαμπτήρες, λαμπίτσες, λούζονται τα πάντα σε άπλετο φως. φως που δε ζεσταίνει , δε χορταίνει, δεν παρηγορεί, ευθύ , επιθετικό, τεχνητό φως, κάηκαν τα χρώματα.

Καμία αντανάκλαση

Πουθενά σκιά

Κανένας φόβος

Φωτεινές επιφάνειες , φωτεινές φωνές , βλέμματα και δόντια, λαμπερές κατάφωτες φιγούρες, διαλευκάνσεις, ξεσκεπάσματα, ξεκαθαρίσματα, αδειάσματα , ανοίγματα , φως παντού γυρω μεσα , μυτερό φως μπαίνει συνεχώς και όλα παχαίνουν, φουσκώνουν και ξερένονται.

Άνθρωποι –μπαλόνια τεχνητού φωτός προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποσυμπιεστούν, ν’ αποφύγουν το τρομερό τέλος του σκασμού, ν ανακουφίσουν τις διαστάσεις τους, να ξεφουσκώσουν με οποιοδήποτε τρόπο: ακατάπαυστη ομιλία  με έντονες εκπνοές , αδιάκοπες μετακινήσεις, γενικά  εντελώς άσκοπες σωματικές επιτελέσεις και διαρκές, μανιακό κυνήγι  εκκρίσεων σωματικών υγρών…..τίποτα.

Ξεράθηκαν όλα και φούσκωσαν 

Φωτεινά συντριβάνια ακτινοβολίας αντί για νερό.

Έλειψε το σκοτάδι

Χάθηκαν μαζί του και τα τέρατα 

Τα έβαλαν σε δοχεία φορμόλης για μαθήματα ανατομίας νηπίων

Και το πηχτό έγινε επιτέλους διάφανο.

Κανένας κίνδυνος καμιά σιωπή 

Ουτε καν αμφιβολία ή δίλλημα

Ανέλπιστη ΝΙΚΗ

Μόνο οθόνες εκπέμπουσες , ακατάσχετη εκφορά πληροφοριών σε φωτεινές επιφάνειες

Πομποί υψηλών συχνοτήτων :το μεγαλύτερο εύρος στο μικρότερο χρόνο , ούτε λίγο ούτε πολύ , λιγο -πολύ και πολύ –λίγο συνεχόμενα εναλλασόμενο, αδιανόητος, τελικά θόρυβος στην κατάφωτη μεσαία περιοχή.

Και………….

Όλα παραμένουν 

Στοιβάζονται στον κενό φωτεινό χώρο

Χωρίς ούτε καν τη διάθεση για επίδειξη ή κυριαρχία

Αιωρούμενα , ασύνδετα , ανέπαφα, ασυγκέραστα, άνυδρα, αχώνευτα , αθάνατα 

Παραμένουν και πληθαίνουν ήσυχα φωτιζόμενα

Κανένα μυστικό , ευτυχώς τίποτα κρυφό

Πλήρης η διαφάνεια του ασφυκτικά γεμάτου τίποτα 

Σου είπα δε μπορείς να κολυμπήσεις σ αυτή τη θάλασσα 

Χάθηκε το βάρος 

Έλειψε το σκοτάδι.

/NOIR

Μουσική: 

πρωτοτυπη μουσική σύνθεση των Κλέων Αντωνίου και Θοδωρή Ρέλλου

Μεσα σε  ένα κόσμο ήχων που παράγονται επί σκηνής από τους χορευτές , μουσικούς 

έτσι ώστε να δομήσουν ένα ρυθμικά συμπαγές περιβαλλον, 

εμφανίζονται μελωδικά αποσπάσματα τραγουδιών( επίσης παραλλαγμένων, ετσι ώστε να συνδέονται αβίαστα με τη γενική σύνθεση) .

Τα τραγούδια αυτά είναι χαρακτηριστικά δείγματα της μουσικής  των μεταναστών , προσφύγων στα αστικά κέντρα του 1ου μισού του 20ου αιώνα.(πχ. Ρεμπέτικο, μπλούζ) .

La μπάντα de la nada

 Λάιβ μιούζικ περφόρμανς  από την ομάδα 

Κι όμΩς κινείται                       χορός –ακροβασία 

Θέατρο Ροές 

18 , 19 , 24, 25, 26 Μαίου στις 9.30 μ.μ. 

τιμές εισιτηρίων 12ε. φοιτητικό 10ε. ανέργων 8ε.

προπώληση 10ε. φοιτητικό 8ε. ανέργων 8ε. 

www.ticketservices.gr

la nada……….  μια διαρκής αναμονή.”

13 ηχητικά τοπία.

….και κάποια τραγούδια. Μερικές επεξηγήσεις, πέντε διηγήσεις,  όλες με καλό τέλος.

Δυο κομμένες σκηνές που επιβίωσαν στο χρόνο και ζητούν το χώρο τους. Τέσσερις  καινούριες που σπρώχνουνε με φόρα, μία αμφίβολη , ακόμα ντροπαλή και κάποιες αμφιλεγόμενες, που ψάχνουν υποστήριξη. 

Θόρυβος, αταξία, κοινή δόνηση, πολλά σκηνικά, μάλλον αχρείαστα, bricolage και sens pratique.

Μικρά ….και πιο μεγάλα εγκλήματα στην καθιερωμένη τάξη των πραγμάτων.

Μια κιθάρα ηλεκτρική , ένα μπάσο, μια αυτοσχέδια σύνθεση σαν σετ ντραμς, ένα ούτι, ένα ακορντεόν, ένα πολύ μικρό αρμονιάκι, ένα κλαρίνετο και μικρά κατασκευάσματα , που παράγουν εξωτικούς ήχους .

Παραβίαση κανόνων.

Mεγάλες προσπάθειες απόκτησης του σωστού “τόνου”. 

………και κάποιες σιωπές.

Σκηνοθεσία: κι όμΩς κινείται

Κίνηση: κι όμΩς κινείται 

Φως: Bentancor Camilo

Σκηνικός χώρος: Bentancor Camilo

Μουσική: Η μουσική της παράστασης κατασκευάζεται και ερμηνεύεται ζωντανά από τους performers. 

Αμέντας Γιώργος

Αντωνίου Κλέων.

Bentancor Camilo

Μαλκότσης Ερμής

Σουγιουλτζή Χριστίνα

διάρκεια 1.15h 

τρέιλερ: la BANDA‘ de la nada